Teknoloji

Sosyal Medyada Gördüğünüz Reklamların Hiçbirine İnanmayın: Reklamverenler, Artık Instagram ve Facebook’ta Yapay Zekâyla Görsel Oluşturabilecek!

Üretken yapay zekâ yarışında en önde gelen şirketlerden biri olan Meta, dün bu konudaki hamlelerine bir yenisini daha ekledi. Şirket, yapay zekâ araçlarını reklam tarafında da kullanılmaya başlayacağını duyurdu.

Aslında bu özellikler, ekim ayında duyurulmuştu. Şimdi ise geniş çapta reklamverenlere sunulmaya başladı. Normalde şirketler, ürün görselleri için farklı arka planlar oluşturmak için yapay zekâdan yararlanıyorlardı. Artık tamamen yeni görsel üretebilecekler.

Metin komutlarıyla da reklam görselleri oluşturulabilecek

Biraz daha açacak olursak bir reklamcı, ürünü için bir referans görsel sağlayabilecek. Bunun ardından da yapay zekâdan farklı varyasyonlar talep edebilecek. Yukarıdan bir örneği görebiliyoruz. Kahve temalı doğada yer alan bir fincanın reklam görseli eklenmiş. Yapay zekâ ise bunu değiştirerek farklı versiyonlarını sunuyor.

Meta, ilerleyen zamanlarda metin komutlarının da kullanılmaya başlayacağını belirtiyor. Yani bir reklam şirketi, reklam görseli oluştururken eklemek istediği detayları metin yoluyla ekleyebilecek. Hatta reklam başlığının alternatif versiyonlarını oluşturmak veya görsellerdeki yazı tipini değiştirmek için de yapay zekâ özelliklerinden yararlanabilecekler.

Ayrıca şirket, görsel genişletmenin de Instagram ve Facebook için sunulacağını söylüyor. Reels ile akış özelinde sunulacak bu özellik, reklamverenlerin yapay zekâ yoluyla görsellerinin en boy oranlarını ayarlamasına olanak tanıyacak. Şirketler, bu özelliklerin gelirlerine katkı sağlayacağını düşünüyor. Örneğin sonbahardan beri testler gerçekleştiren telefon kılıfı şirketi Casetify, yapay zekâ özellikleri sayesinde reklamlardan elde edilen gelirlerde %13’lük bir artış yaşadığını söylüyor.

Özellik, sahte reklam endişelerini de beraberinde getiriyor

Reklamverenlere sunulan yapay zekâ özellikleri, kötüye kullanıma neden olmaları nedeniyle endişe verici. Bazı şirketler, bir ürünün gerçekte var olmayan versiyonlarının görsellerini bu araçları kullanarak oluşturabilir. Bu da insanların satın almaları için kandırılmasına neden olabilir.

Meta, bu ihtimalin farkında olduğunu belirtti. Uygunsuz reklamlar ve düşük kaliteli görseller oluşturmayı önlemek için güçlü korumalara sahip olduğunu belirtmiş. Şirkete göre hem görsel oluşturma öncesinde hem de sonrasında içerikler kontrol edilecek. Bunun ne kadar iyi çalışacağını zamanla göreceğiz.

habereynesil.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbulescort.io
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
bratca.com istanbul escort ajansı
istanbul eskort