İçerik

Adobe AI içerik etiketleme için ücretsiz web uygulaması sunuyor

Adobe Inc. (NASDAQ: NASDAQ:ADBE) bugün, önümüzdeki yıl içinde yapay zeka (AI) sistemleri tarafından kullanıldığında içerik üreticilerinin görüntü ve videolarını etiketlemelerine yardımcı olmak için tasarlanmış ücretsiz bir web tabanlı uygulama başlatacağını duyurdu.

Bu hamle, Adobe ve diğer teknoloji şirketlerinin 2019’dan bu yana çevrimiçi fotoğraf ve videoların kökenini ve nasıl üretildiklerini gösteren etkili bir dijital işaretleyici olan “İçerik Kimlik Bilgileri”ni uygulamaya yönelik süregelen çabalarının bir parçası.

İlgili Makaleler

Çin merkezli ByteDance’e ait olan TikTok, AI tarafından üretilen içeriği etiketlemek için İçerik Kimlik Bilgilerini kullanmayı taahhüt etti. San Jose, Kaliforniya merkezli Adobe, fotoğraf ve video üreticilerinin bu İçerik Kimlik Bilgilerini çalışmalarına eklemelerini sağlayan ücretsiz bir hizmet sunacak. Bu araç sadece içerik üreticilerine kredi vermekle kalmıyor, aynı zamanda içeriklerinin genellikle büyük miktarda veri tüketen AI eğitim programları tarafından kullanılmasına karşı tercihlerini ifade etmelerine de olanak tanıyor.

AI eğitiminde veri kullanımı konusu, çeşitli sektörlerde yasal işlemlere yol açtı; The New York Times gibi şirketler OpenAI’ye karşı yasal işlem başlatırken, diğer kuruluşlar lisanslama anlaşmaları yapmayı tercih etti.

Adobe’nin İçerik Kimlik Bilgileri girişimi, dijital ortamda daha fazla şeffaflığı teşvik etmeyi amaçlıyor. Ancak, henüz hiçbir büyük AI firması Adobe’nin şeffaflık sistemine uymayı kabul etmedi. Adobe, standartları için daha geniş endüstri desteği arıyor.

Adobe’nin Baş Strateji Sorumlusu ve Tasarım ve Gelişen Ürünler İcra Başkan Yardımcısı Scott Belsky, “İçerik üreticilerine oluşturdukları şeylere İçerik Kimlik Bilgilerini eklemeleri için basit, ücretsiz ve kolay bir yol sunarak, çalışmalarının bütünlüğünü korumalarına yardımcı olurken, aynı zamanda çevrimiçi ortamda yeni bir şeffaflık ve güven çağını mümkün kılıyoruz,” dedi. Adobe’nin bu hamlesi, AI uygulamalarında içerik kullanımı için daha net yönergeler ve etik uygulamalar oluşturma yönündeki büyüyen bir trendi yansıtıyor.

Bu makaleye Reuters katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu